1 grudnia Airbus Poland S.A. świętował 10. rocznicę utworzenia Centrum Serwisowego samolotów C-295M w Warszawie. Centrum Serwisowe zostało otwarte 17 listopada 2011 roku, w ramach Airbus Defence and Space PZL Warszawa-Okęcie. Powstało w ramach zobowiązania offsetowego zawartego w przyjętym w październiku 2010 roku aneksie do umowy zakupu przez Siły Zbrojne RP lekkich samolotów transportowych CASA C-295M, które są eksploatowane w 8. Bazie Lotnictwa Transportowego w Krakowie.
Centrum specjalizuje się w obsłudze ciężkiej, realizując przeglądy główne ośmio- i czteroletnie. Jest w stanie prowadzić prace jednocześnie przy 4–5 samolotach. Każdy z nich spędza w hangarze od czterech do dziewięciu miesięcy. Proces serwisowy składa się sprawdzenia systemów elektronicznych i uruchomienia silników, przygotowania do obsługi, demontażu agregatów, które trafiają do producenta celem sprawdzenia, inspekcji całego samolotu i sprawdzenia poszczególnych elementów pod kątem pęknięć i uszkodzeń (w tym wiązek elektrycznych), po zabudowie poszczególnych elementów następuje ich przetestowanie. W ramach serwisu przeprowadzane jest też malowanie samolotu. Następnie maszyny przekazywane są do oblotu technicznego, który przeprowadzany jest przez użytkownika.
W listopadzie 2011 roku Siły Powietrzne przekazały do centrum pierwszy samolot C-295M celem dokonania przeglądu strukturalnego. Byłą to druga maszyna dostarczona w 2003 roku z Hiszpanii, pierwsza przechodziła przegląd w Sewilli, co wykorzystano do przeszkolenia pracowników warszawskiego centrum.
Obok samolotów polskich Sił Powietrznych, centrum obsługuje także samoloty sił zbrojnych Republiki Czeskiej oraz Kazachstanu, a także wspierało centrum w Sewilli w przeglądach samolotów lotnictwa hiszpańskiego. Jak dotąd w centrum zrealizowano 85 zleceń serwisowych, w tym 59 remontów głównych, dwie modernizacje oraz ponad 150 dodatkowych zleceń.
Flota samolotów C295M eksploatowanych przez polskie Siły Powietrzne wylatała od 2003 roku 71 tys. godzin. Jest to znaczny wkład w całkowitą liczbę 500 tys. godzin spędzonych w powietrzu przez samoloty tego typu wykorzystywane przez 35 odbiorców. W połowie bieżącego roku przekazano klientowi dwusetną maszynę tego typu. Fabryka Airbusa w Warszawie produkuje znaczącą część każdego C295 w zakresie struktur lotniczych i wiązek elektrycznych.