18 grudnia zakończyły się dostawy samolotów F-35A Lightning II dla lotnictwa Australii. Tym samym Królewskie Australijskie Siły Powietrzne (RAAF) odebrały wszystkie 72 zamówione samoloty tego typu.
Ostatnie trzy F-35A przybyły do bazy RAAF Williamtown z bazy amerykańskich sił powietrznych Nellis. Podczas lotu do kraju maszyny były wspierane przez wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący KC-30A z 33. Eskadry RAAF i transportowiec C-17A Globemaster III z 36. Eskadry.
Dwa pierwsze z australijskich samolotów piątej generacji został przybyły 10 grudnia 2018 roku. Pierwsza eskadra wyposażona w F-35A uzyskała gotowość operacyjną w 2021 roku. W tym roku dostawy objęły dziewięć maszyn, z których każda była ukończona w najnowszym produkcyjnym standardzie TR3. Australia stała się drugim krajem po Korei Południowej, który odebrał wszystkie zamówione samoloty.
Australijski przemysł obronny odegrał ważną rolę w pomyślnym wprowadzeniu F-35A do służby. Ponad 75 australijskich firm podpisało z koncernem Lockheed Martin kontrakty o wartości ponad 4,8 miliarda dolarów na wsparcie produkcji, utrzymanie i współpracy w dalszym rozwoju samolotu. Wśród zawartych umów znalazły się kontrakty włączające lokalne firmy w globalny łańcuch dostaw części i usług dla F-35.
Australia początkowo planowała pozyskać dodatkową eskadrę samolotów F-35A, co podniosłoby ich liczbę do 100 egzemplarzy, jednak w ramach Strategii Obrony Narodowej na rok 2024 zadecydowano o przedłużeniu służby obecnie używanych 24 samolotów F/A-18F Super Hornet do początku lat 40.