

15 października, podczas drogi powrotnej z Europy do Waszyngtonu, samolot Boeing C-32A amerykańskich sił powietrznych, oznaczony jako lot SAM153 i przewożący sekretarza wojny USA Pete’a Hegsetha, został zmuszony do zawrócenia z trasy i prewencyjnego lądowania z powodu awarii technicznej na pokładzie.
Maszyna, będąca wojskową wersją Boeinga 757 i wykorzystywana do transportu najwyższych rangą przedstawicieli rządu i armii, wystartowała z Brukseli po zakończonym spotkaniu ministrów obrony państw NATO. Około pół godziny po starcie, na początku przelotu nad Atlantykiem, załoga wykryła potencjalny problem z utrzymaniem ciśnieniem w kabinie. W związku z tym samolot rozpoczął awaryjne zniżanie do wysokości 10 000 stóp, zgodnie z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przypadku dekompresji.

C-32A to jeden z wariantów pasażerskiego Boeinga 757 wykorzystywanych w amerykańskim wojsku do transportu ważnych osób i dowódców.
Jednocześnie piloci podjęli decyzję o skierowaniu maszyny do bazy RAF Mildenhall w Wielkiej Brytanii, gdzie znajduje się jedno z najważniejszych lotnisk amerykańskiego lotnictwa w Europie. Jak poinformował asystent szefa Pentagon, przyczyną alarmu było pęknięcie przedniej szyby w kokpicie, co wymusiło natychmiastową reakcję załogi i przerwanie planowanego lotu transatlantyckiego. Incydent nie doprowadził do dalszych komplikacji, a samolot bezpiecznie wylądował w bazie wojskowej w celu przeprowadzenia niezbędnych procedur technicznych.
On the way back to the United States from NATO’s Defense Ministers meeting, Secretary of War Hegseth’s plane made an unscheduled landing in the United Kingdom due to a crack in the aircraft windshield. The plane landed based on standard procedures and everyone onboard, including…
— Sean Parnell (@SeanParnellASW) October 15, 2025
Przednie szyby składają się z wielu tafli szkła otaczających gruby rdzeń z miękkiego akrylu. Zewnętrzna szyba jest podgrzewana elektrycznie, co zapobiega tworzeniu się lodu i pojawiania się zjawiska kruchości szyby w niskich temperaturach, które panują na dużych wysokościach.















