30 lipca grupa personelu wojskowego armii Azerbejdżanu ukończyła szkolenie z obsługi bojowych bezzałogowców Bayraktar Akinci. Ceremonia ukończenia zorganizowanego przez firmę Baykar kursu odbyła się w Centrum Szkolenia Lotniczego i Testów w Tekirdağ Çorlu.
Pod koniec maja br. dyrektor techniczny Selcuk Bayraktar poinformował, że umowy na eksport tureckich bezzałogowców Akinci podpisano na razie z trzema krajami. Nie ujawniono wówczas nazw tych państw, ani tym bardziej liczby zakupionych systemów. Obok platform lotniczych i wyposażenia naziemnego zamówienia obejmują również uzbrojenie w postaci szybujących pocisków kierowanych rodziny MAM, oraz modułów kierowania KGK, HGK i LGK do klasycznych bomb lotniczych (zestaw LKG-82 został po raz pierwszy zrzucony z Akinci podczas próby przeprowadzonej 2 lipca br.). Systemy powietrzne mają być dostarczane sukcesywnie począwszy od 2023 roku. Wraz z dzisiejszą publikacją przez władze w Baku informacji o ukończeniu kursu przez azerskich żołnierzy oficjalnie ujawnił się pierwszy zagraniczny użytkownik Akinci. Co ciekawe ze strony tureckiej wcześniej pojawiły się deklaracje o zamiarze przeniesienia do Azerbejdżanu części produkcji bezzałogowych Bayraktarów. Oznacza to, że prócz samej sprzedaży gotowego sprzętu przewidywana jest również szersza współpraca przemysłowa pomiędzy oboma krajami. Nieoficjalnie wiadomo, że drugim krajem, który zdecydował się na zakup Akinci jest Pakistan. Jednak tożsamość trzeciego przyszłego użytkownika tego systemu bezzałogowego nadal pozostaje w sferze domysłów.
Pierwsze operacyjne Akinci weszły na uzbrojenie tureckich sił zbrojnych i służb bezpieczeństwa 29 sierpnia 2021 roku. Aktualnie w służbie znajduje się 6 aparatów Akinci, które są obecnie aktywnie wykorzystywane przez siły bezpieczeństwa do realizacji zadań bojowych na pograniczu turecko-irackim oraz turecko-syryjskim.
Obecnie trwa program dywersyfikacji napędów dla bezzałogowców Akinci, których pierwsza wersja seryjna z indeksem A była wyposażona w ukraińskie silniki AI-450. 2 marca 2022 r. swój dziewiczy lot odbył prototyp modelu Akinci B z silnikami Pratt & Whitney Canada PT6A-135A. W planach jest stworzenie wersji C, która byłaby napędzana silnikami krajowej produkcji.