9 sierpnia koncern Boeing otrzymał od Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych kontrakt o wartości 2,56 miliarda dolarów na dwa prototypy samolotów E-7A AEW&C Wedgetail. Kontrakt obejmuje także rozwój samolotu w całym cyklu życia, szkolenia dla personelu i wsparcie dla amerykańskiej floty E-7A.
Wyboru platformy E-7A na następcę samolotów E-3 Sentry amerykański Departament Obrony dokonał 26 kwietnia 2022 roku. Pierwszy z dwóch zamówionych prototypów E-7A ma zostać wprowadzony do próbnej eksploatacji w 2027 roku. W przypadku pomyślnego przebiegu prób dowództwo USAF planuje nabyć 24 kolejne samoloty z terminem dostawy do roku 2032. Przewiduje się zatem, że całkowita liczba samolotów Wedgetail wyniesie 26 egzemplarzy. Co prawda aktywna flota amerykańskich E-3 liczy teraz 32 maszyny, ale fabrycznie nowe E-7A powinny charakteryzować się wyższym wskaźnikiem gotowości operacyjnej.
W porównaniu do poprzednika E-7A Wedgetail ma zapewnić większe możliwości w zakresie wykrywania i śledzenia celów oraz efektywnego zarządzania przebiegiem bitwy. Poza tym Wedgetail został opracowany na podstawie cywilnego samolotu pasażerskiego Boeing 737-700 Next Generation, który wciąż znajduje się w produkcji. Typ ten jest bardzo rozpowszechniony, więc dostępność podstawowych części zamiennych nie powinna w przyszłości sprawiać kłopotów (w przypadku starzejących się E-3, bazujących na nieprodukowanym już modelu 707, stanowi to narastający problem). Wedgetail oferuje zatem niższe koszty utrzymania, wyższy wskaźnik gotowości do misji oraz interoperacyjność wśród rosnącej liczby użytkowników.
E-7 AEW&C jest obecnie na wyposażeniu Królewskich Australijskich Sił Powietrznych, Sił Powietrznych Republiki Korei (oznaczona jako E-737 Peace Eye) i tureckich sił powietrznych (oznaczona jako E-7T Peace Eagle). Ponadto Boeing produkuje obecnie trzy samoloty E-7A dla Królewskich Sił Powietrznych.