21 listopada Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych zleciły koncernowi lotniczemu Boeing budowę na swoje potrzeby dodatkowych samolotów transportowo-tankujących KC-46A Pegasus.
Nowy kontrakt o wartości 2,38 mld USD obejmuje dostawę 15 samolotów. W sumie do tej pory Boeing zebrał od nabywców na całym świecie zamówienia na 168 wielozadaniowych tankowców KC-46A. Od chwili rozpoczęcia dostaw w 2019 roku do początku października roku bieżącego Boeing przekazał amerykańskim siłom powietrznym 89 egzemplarzy KC-46A, a cztery kolejne maszyny trafiły na wyposażenie lotnictwa Japońskich Sił Samoobrony. Flota KC-46A spędziła w powietrzu ponad 100 tys. godzin, przetaczając w tym czasie do innych samolotów ponad 200 mln funtów paliwa.
W lipcu br. dowództwo amerykańskiego lotnictwa przyznało Boeingowi kontrakt o wartości 16,8 mln, którego celem jest poprawa wskaźników gotowości do misji i funkcjonalności KC-46A. Kontrakt obejmuje aktualizację oprogramowania Onboard Performance Tool umożliwiającego wydajniejsze zarządzania danymi dotyczącymi masy i rozłożenia ładunku oraz obliczanie uzależnionych od tego parametrów startu i lądowania na potrzeby planowania lotu. Dzięki tym ulepszeniom załogi samolotów będą mogły szybciej załadować samolot i rozpoczynać lot.
Z kolei w marcu 2023 r. producent uzyskał kontrakt na modernizację samolotów serii Block 1, która dodatkowo usprawnia zaawansowaną łączność tankowca. Obejmuje to uaktualnienia systemów radiowych do komunikacji bezpośredniej i satelitarnej, w połączeniu z nowym sposobem szyfrowania transmisji oraz dodanymi funkcjami przeciwdziałającymi zakłócaniu sygnału. Celem jest poprawienie niezawodności wymiany danych o sytuacji taktycznej oraz podwyższenie świadomości sytuacyjnej załogi, co prowadzi do zwiększenia przeżywalności statku powietrznego w warunkach bojowych.