13 września rząd Stanów Zjednoczonych zezwolił na potencjalną sprzedaż do Japonii samolotów transportowo-tankujących KC-46A, Wartość tej oferty Amerykanie oszacowali na 4,1 mld dolarów.
Wniosek japońskiego rządu w głównej mierze obejmuje dziewięć samolotów KC-64A, do osiemnastu silników turbowentylatorowych PW4062, 16 radarowych odbiorników ostrzegawczych AN/ALR-69A, jak również 33 laserowe urządzenia Guardian Laser Turret LAIRCM do samoobrony przed rakietami kierowanymi na podczerwień. Ponadto postanowiono zamówić oprogramowanie, bazy danych obejmujące bibliotekę zagrożeń elektronicznych, części zamienne, początkowy pakiet wsparcia serwisowego i logistycznego oraz usługi szkoleniowe dla personelu i sprzęt szkoleniowy.
Na podstawie oddzielnych zamówień złożonych w roku 2017 i 2018 Japońskie Siły Samoobrony posiadają w służbie dwa KC-46, stając się pierwszym międzynarodowym operatorem tego typu samolotów poza siłami powietrznymi USA. Ponadto w 2019 r. Japonia zleciła Boeingowi produkcję czterech dodatkowych Pegasusów. Wraz z aktualnym wnioskiem o następnych dziewięć egzemplarzy może to oznaczać, że lotnictwo tego kraju będzie w przyszłości wyposażone w 15 nowoczesnych samolotów transportowo-tankujących. Pozwoli to na całkowite zastąpienie najstarszych platform tej kategorii wciąż pozostających w japońskiej służbie, którymi są cztery Boeingi KC-767 i dwa KC-130R Hercules.