Zgodnie z wytycznymi obecnego Dowództwa Generalnego armii Peru, mającymi na celu poprawę poziomu gotowości operacyjnej i dostępności sprzętu lotniczego, Peruwiańskie Siły Powietrzne (FAP) przyjęły do służby dwa lekkie samoloty ogólnego przeznaczenia. Jeden z nich pozyskano podczas akcji przeciwko przemytnikom nielegalnych substancji.
Jednym z nich jest to Beechcraft Baron 58, czyli dwusilnikowa maszyna cywilna, który został poddany przeglądowi oraz remontowi przez personel techniczny FAP w celu przywrócenia mu zdatności do lotu. Samolot ten został przejęty od karteli zajmujących się handlem narkotykami w ramach operacji przeprowadzonej 4 sierpnia 2021 r. w regionie Loreto, na granicy z Brazylią. Maszyna została wówczas skonfiskowana na ukrytym w dżungli pasie startowym, gdy miała na pokładzie blisko 400 kg narkotyków. Samolot dość długo stanowi dowód rzeczowy w sprawie karnej, ale w końcu Ministerstwo Sprawiedliwości i Praw Człowieka zdecydowało się na jego przekazanie siłom zbrojnym w ramach krajowego programu zajęcia mienia pochodzącego z przestępstw.
Obecnie Beechcraft Baron 58 będzie służył do szkolenia przyszłych pilotów samolotów transportowych. Ponadto maszynę dostosowano do wypełniania zadań z zakresu transportu medycznego na duże odległości. Samolot został przydzielony do 8. Grupy Powietrznej, której baza znajduje się na terenie międzynarodowego lotniska Jorge Chávez w Limie. Ta sama jednostka otrzymała 23 października 2024 roku pierwszy z dwóch fabrycznie nowych samolotów Beechcraft King Air 360C nabytych bezpośrednio od firmy Textron Aviation. Drugi samolot ma dotrzeć z USA w pierwszej połowie bieżącego roku. Również te maszyny są dostosowane do prowadzenia ewakuacji medycznej na rzecz ludności i niesienia pomocy ofiarom katastrof naturalnych.
Drugi samolot doprowadzony ostatnio do stanu lotnego to dość powszechnie używany przez w wojsko lekki samolot transportowy i dyspozycyjny DHC-6 Twin Otter. Samolot o rejestracji FAP-305 w 2019 roku uległ wypadkowi, w związku z czym musiał zostać wysłany do producenta w Kanadzie w celu naprawy. 26 grudnia samolot powrócił do służby w 42. Grupie Powietrznej, która odpowiada za transport ładunków i personelu wojskowego na rozległych terenach Amazonii.