Południowokoreański koncern lotniczy KAI ma zamiar opracować trzy warianty swojego myśliwca KF-21 Boramae. Ma to na celu zwiększenie możliwości bojowych lotnictwa Korei Południowej, a także wykorzystanie potencjału eksportowego nowego myśliwca na światowym rynku uzbrojenia.
Pierwszy wariant, służący do prowadzenia walki radioelektronicznej, będzie oznaczony jako KF-21EA i ma bazować na dwumiejscowym płatowcu KF-21B. Samolot będzie wyposażony w stanowisko oficera walki elektronicznej w zmodyfikowanym tylnym kokpicie. Ponadto Boramae zostanie wyposażony w dwa urządzenia zbierające, lokalizujące i analizujące emisje radiowe, a także trzy urządzenia prowadzenia elektronicznego ataku na wybrane emitery.
KF-21EA będzie chronić lecące we wspólnym ugrupowaniu samoloty, zakłócając naziemne systemy obrony powietrznej wroga, czyli wypełniać podobną rolę jak samoloty EA-18G Growler w Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych. Poza tym, aby skutecznie wypełniać misję przełamania obrony powietrznej wroga, południowokoreański samolot zostanie uzbrojony w pociski przeciwradiolokacyjne, które służą do niszczenia nieprzyjacielskich radarów.
Wariant KF-21EX, będzie wyposażony w wewnętrzną komorę uzbrojenia, co ma przekształcić Boramae w pełnoprawny myśliwiec stealth piątej generacji. W komorze będą przenoszone cztery pociski powietrze-powietrze dalekiego zasięgu Meteor lub osiem sztuk amunicji powietrze-ziemia. KF-21EX ma także odegrać kluczową rolę w programie Next Air Combat System (NACS), czyli przyszłej sieci bojowej wykorzystującej załogowe i bezzałogowe statki powietrzne oraz satelitarne łącza danych do przesyłania sobie informacji o wykrytych celach i zagrożeniach.
Ostatnią opcją jest wariant KF-21SA, który zostanie specjalnie dostosowany do potrzeb nabywców eksportowych. Wariant ten ma zachować podstawowe parametry i ogólną specyfikację jak w seryjnych samolotach budowanych dla Sił Powietrznych Republiki Korei, ale pozwoli na elastyczny dobór systemów uzbrojenia i wyposażenia, według indywidualnych potrzeb każdego zamawiającego. Eksport pozwoli na rozłożenie kosztów opracowania myśliwca na większą liczbę nabywców, bowiem siły zbrojne Korei Południowej, użytkujące już między innymi dość podobne F-35, określiły swoje potrzeby na ok. 120 nowych samolotów KF-21.
Do tej pory jedynie Indonezja zobowiązał się do zakupu 48 samolotów KF-21. Jest to jednak kraj partnerski programu, który partycypuje w jego kosztach rozwoju. Przedsiębiorstwo KAI zbudowało dotychczas sześć prototypów KF-21, które służą do różnych testów w celu uzyskania certyfikacji typu. Piąty prototyp, który odbył swój dziewiczy lot 16 maja 2023 roku, miał być w przyszłości przekazany Indonezji, ale dalsza współpraca techniczna z Dżakartą uzależniona jest od wyników śledztwa w sprawie domniemanej kradzieży danych dokonanej przez indonezyjskich inżynierów w trakcie ich pobytu w zakładach KAI.
Ostatnio w związku z trudnościami ekonomicznymi rządu w Dżakarcie władze w Seulu zgodziły się na zmniejszenie indonezyjskiego wkładu finansowego o 1,16 mld USD. Adekwatnie do tego zmniejszony zostanie również przyszły transfer technologii, ale nastąpi to dopiero po otrzymaniu przez Koreę wszystkich zaległych składek, które przestano wpłacać w styczniu 2019 roku. Do tej pory przedstawiciele Indonezji uzyskali wgląd w tylko niewielką część projektu, który nadal jest na etapie rozwoju i reprezentuje aktualnie przejściowy standard, czasem określany jako generacja 4,5.