Produkcja seryjna najnowszej wersji samolotu wielozadaniowego Lockheed Martin F-16 Block 70/72 jest obecnie realizowana w zakładzie produkcyjnym koncernu w Greenville w stanie Południowa Karolina. Decyzja o przeniesieniu linia montażowej samolotów z zakładu Lockheed Martin w Fort Worth w Teksasie do Greenville zapadła w 2017 roku. Zasadniczym powodem transferu była konieczność zwolnienia miejsca w Forth Worth dla rozszerzenia produkcji samolotów F-35 Lightning II. Jej uruchomienie nastąpiło w ub. roku.
Według oficjalnych danych koncernu Lockheed Martin testy w locie pierwszego myśliwca F-16 Block 70/72 wyprodukowanego w Greenville mają się rozpocząć na początku 2023 roku. Opóżnienia w stosunku do pierwotnego harmonogramu wynikają z powodu problemów z łańcuchem dostaw spowodowanych pandemią COVID-19 oraz wyzwaniem pozyskania odpowiedniej liczby wykwalifikowanych pracowników w Greenville.
Zamówienia na nowe samoloty F-16 Block 70/72 oraz wnioski do amerykańskiej administracji o zakup tych maszyn złożyły w latach 2018-2022: Bahrajn (16), Bułgaria (8 plus 8), Filipiny (12), Jordania (16), Maroko (24), Tajwan (66) i Słowacja (14). Łącznie zamówienia oraz zgłoszenia zapotrzebowania obejmują 164 egzemplarze, których dostawy będą realizowane co najmniej do końca 2025 roku. Miesięczna produkcja ma osiągać maksymalnie 4 samoloty, co daje około 48 maszyn rocznie. Według przedstawicieli Lockheed Martin potencjalny rynek na nowe F-16 Block 70/72 to około 300 do 500 maszyn w ciągu 10 lat.