9 maja, na dorocznych targach przemysłu obronnego Kanadyjskiego Stowarzyszenia Przemysłu Obronnego i Bezpieczeństwa (CANSEC), kanadyjski minister obrony Bill Blair ogłosił plan wyposażenia Królewskich Kanadyjskich Sił Powietrznych (RCAF) w nowe lotnicze platformy szkoleniowe.
Aby zapewnić personelowi RCAF szkolenie na najwyższym poziomie, minister Blair ogłosił przyznanie 25-letniego kontraktu o wartości 11,2 miliarda dolarów spółce SkyAlyne Canada Limited Partnership. W ramach programu o nazwie Future Aircrew Training (FAcT) Kanada pozyska łącznie ponad 70 szkolnych statków powietrznych podzielonych na pięć typów. Będą to:
- lekkie śmigłowce Airbus H135,
- lekkie samoloty Grob G120TP do szkolenia podstawowego pilotów,
- turbośmigłowe Pilatus PC-21 do szkolenia zaawansowanego, przed przejściem na odrzutowce,
- dwusilnikowe Beechcraft King Air 260, do szkolenia pilotów na maszyny wielosilnikowe,
- również dwusilnikowe, ale znacznie większe De Havilland Dash 8-400, które będą wyposażone w konsole do szkolenia operatorów w obsłudze systemów zadaniowych.
Kontrakt obejmie także kursy teoretyczne, szkolenie na symulatorach i w locie, a także liczne działania wspierające nabywanie nowych umiejętności przez przyszłych pilotów i operatorów pokładowych systemów elektronicznych. Szkolenia w ramach nowego kontraktu będą nadal odbywać się głównie na terenie baz RCAF w Saskatchewan i Manitobie i mają się rozpocząć wiosną 2029 roku.