7 marca Boeing ogłosił otrzymanie od Pentagonu umowy wykonawczej o wartości 285 mln USD, na rozpoczęcie produkcji seryjnej pierwszych 13 śmigłowców MH-139A Gray Wolf.
Zamówienie zostało udzielone na podstawie pomyślnych wyników prób, które USAF przeprowadziły na czterech testowych MH-139A, które przekazano do użytku w sierpniu 2022 roku. Pierwsze dostawy seryjnych maszyn mają nastąpić w 2024 r. Zgodnie z ramowym kontraktem z września 2018 roku USAF spodziewają się otrzymać ogółem 84 nowe śmigłowce.
Boeing MH-139A Gray Wolf to wojskowy śmigłowiec wielozadaniowy, oparty na komercyjnym wiropłacie AW139 firmy Leonardo, który został dostosowany do specyficznych wymagań USAF. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom śmigłowiec będzie mógł wykonywać zadania z zakresu ochrony miejsc stacjonowania międzykontynentalnych pocisków balistycznych w całym kraju oraz transportu najważniejszych urzędników i dowódców sił zbrojnych USA. Nowe MH-139A zastąpią w tej roli 63 leciwe Bell UH-1N Huey.
W zespole współpracującym przy dostawach MH-139A Boeing pełni rolę głównego wykonawcy. Amerykański koncern odpowiada za zakup i instalację na śmigłowcach wymaganego przez USAF wyposażenia wojskowego (między innymi samouszczelniających się zbiorników paliwa, opancerzenia, systemów nawigacyjnych, środków łączności i samoobrony) oraz serwis posprzedażny. Tymczasem włoskie Leonardo jest producentem i dostawcą bazowej platformy powietrznej, której linia montażu końcowego mieści się w Filadelfii na terenie USA. Zakład ten produkował już wcześniej AW139 na rynek cywilny.