• Środa, 9 lipca 2025
X

PLL LOT złożyły zamówienie na 40 Airbusów A220

Polskie Linie Lotnicze LOT złożyły podczas Paris Airshow 2025 wiążące zamówienie na 20 samolotów A220-100 oraz 20 samolotów A220-300. Umowa może docelowo obejmować 84 samolotów tego typu.

Samoloty A220 będą stopniowo zastępować istniejącą flotę regionalną LOT-u, oferując dzięki swoim zaletom możliwość otwarcia nowych kierunków oraz rozwoju połączeń.

Samoloty A220 będą stopniowo zastępować istniejącą flotę regionalną LOT-u

„Wybieramy dziś, z myślą o przyszłości. Samoloty rodziny Airbus A220, które zaczną dołączać do floty PLL LOT od 2027 roku, otwierają nam nowe możliwości rozwoju i wzrostu, które są filarami naszej strategii. Nowoczesne, oszczędne, zaprojektowane z myślą o komforcie naszych pasażerów samoloty pozwolą nam skutecznie konkurować na europejskim niebie, umacniać pozycję preferowanego przewoźnika naszej części Europy i przygotować LOT do roli wiodącej linii lotniczej w Centralnym Porcie Komunikacyjnym.” – powiedział Michał Fijoł, Prezes Zarządu PLL LOT.

„To zamówienie na 40 Airbusów A220 stanowi historyczny kamień milowy, ponieważ oficjalnie witamy Polskie Linie Lotnicze LOT w rodzinie Airbus. A220 odegra kluczową rolę w modernizacji floty LOT-u oraz strategii rozbudowy siatki połączeń. Samoloty A220-100 i A220-300 stanowią idealną kombinację dla tych potrzeb. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z LOT-em, wykorzystując globalną wiedzę Airbusa, aby wesprzeć program odnowy floty przewoźnika i zapewnić płynną integrację A220” – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, Wiceprezes Airbusa ds. Sprzedaży Samolotów Komercyjnych.

Airbusy A220 w barwach PLL LOT.

Łącząc w sobie największy zasięg i najniższe zużycie paliwa, A220 jest najnowocześniejszym samolotem pasażerskim w swojej kategorii, przewożącym od 100 do 160 pasażerów na dystansach do 6700 km. W zależności od konfiguracji kabiny, A220-100 obsługuje rynek 100-135 miejsc, podczas gdy większy A220-300 jest idealnie dopasowany do rynku 120-160 miejsc. Samolot jest napędzany silnikami najnowszej generacji Pratt & Whitney PW1500 GTF i generuje o 50 procent mniejszy poziom hałasu w porównaniu do poprzedniej generacji samolotów. Podobnie jak w przypadku wszystkich samolotów Airbusa, A220 jest już w stanie operować z wykorzystaniem do 50 procent zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Airbus dąży do tego, aby jego samoloty były w 100 procentach przystosowane do SAF do 2030 roku.

Do końca maja 2025 roku, A220 zdobył ponad 900 wiążących zamówień od ponad 30 klientów na całym świecie, a ponad 415 samolotów zostało już dostarczonych. A220 jest obecnie z powodzeniem eksploatowany przez 24 linie lotnicze na całym świecie, obsługując ponad 1600 tras i ponad 470 kierunków.

[Informacja prasowa Airbusa]

Reklama
Reklama

Archiwum

Najpopularniejsze

Reklama

Najnowsze czasopisma

Zobacz wszystkie
X
Facebook
Twitter
X

Dołącz do nas

X