23 marca została ogłoszona wstępna gotowość operacyjna wielonarodowej jednostki transportowo-tankującej MMU (Multinational Multirole Tanker Transport Unit), która jest wyposażona w samoloty Airbus A330 MRTT.
Pomysł wielonarodowej floty narodził się w 2014 roku pomiędzy Holandią a Luksemburgiem. W 2017 roku do projektu dołączyły Niemcy wraz z Norwegią. Następne w kolejności były Belgia (w 2018 roku) i Czechy (w 2019 roku). Dzięki współdzieleniu samolotów wszystkie kraje partnerskie mogą korzystać z oferowanych przez nie zdolności bez konieczności kupowania własnych maszyn. Sześć wymienionych krajów wspólnie finansuje zakup i eksploatację floty Airbusów A330 MRTT, która obecnie składa się z siedmiu samolotów. Zamówione są jeszcze trzy kolejne maszyny tego typu, które mają zostać dostarczone w latach 2024-2025. Cztery A330 MRTT stacjonują w głównej bazie w Eindhoven, natomiast trzy w wysuniętej bazie Kolonii/Bonn.
Kadrę dla jednostki MMU zapewniają kraje członkowskie. Do 2024 roku stan osobowy ma osiągnąć liczbę 370 żołnierzy. Uczestniczące programie państwa mają łącznie do wykorzystania w ciągu roku łączną pulę 8900 godzin lotu. Podział tych godzin jest dokonywany proporcjonalnie do wkładu finansowego danego kraju w przedsięwzięcie. Na przykład finansujący 62 proc. wydatków Niemcy mają do swojej dyspozycji 5500 godzin, Holandia ma 2000 godzin, Luksemburg 1200 godzin, Belgia 1000 godzin lotu, a Norwegia i Czechy po 100 godzin lotu.
Od chwili rozpoczęcia w 2020 roku przez jednostkę MMU operacji uzupełniania paliwa w powietrzu, samoloty A330MRTT wykonały około 600 misji. W ich trakcie doszło do ponad 1500 tankowań, w których dostarczono samolotom NATO ponad 14 mln litrów paliwa. Jako samolot transportowy A330 MRTT może przewozić do 267 żołnierzy lub ładunek o masie do 45 ton. W konfiguracji ewakuacji medycznej (MedEvac) na pokładzie można zorganizować latający szpital. Oznacza to, że maszyna dysponuje sześcioma łóżkami do intensywnej terapii, 16 zwykłymi łóżkami szpitalnymi oraz miejscami dla personelu medycznego.