18 kwietnia amerykański Departament Stanu podjął decyzję zatwierdzającą potencjalną sprzedaż rządowi Argentyny pojedynczego samolotu transportowego Basler BT-67, którego koszt wraz dodatkowymi pakietami oszacowano na 14,3 mln USD.
Rząd Argentyny wystąpił o zakup samolotu Basler BT-67 oraz silników zapasowych, części zamiennych, narzędzi i materiałów eksploatacyjnych, a także usług w zakresie wsparcia logistycznego i szkolenia personelu. Pojedynczy samolot wyceniono na 12 mln USD, a resztę stanowią pozostałe elementy transakcji. Głównym wykonawcą kontraktu ogłoszono firmę Basler Turbo Conversions z siedzibą w Oshkosh w stanie Wisconsin, która specjalizuje się w przerabianiu zabytkowych samolotów tłokowych C-47/DC-3 Dakota na turbośmigłowe BT-67.
Maszyna ma służyć do wsparcia argentyńskich wypraw naukowych w rejonie Antarktydy, w szczególności w zakresie dowozu zaopatrzenia dla 13 rozmieszczonych tam stacji badawczych. Lekki i tani BT-67 zastąpi w tej roli średnie Herculesy, które są dość wiekowe i należy je oszczędzać zarówno pod kątem zużycia, jak też wystawiania na ciężkie warunki klimatyczne i terenowe. Nowy samolot ma być obsługiwany przez personel Argentyńskich Sił Powietrznych i będzie stacjonował w bazie lotniczej marynarki wojennej Río Grande.
Argentyna zamierza kupić jeszcze jednego BT-67, który będzie mógł działać na zmianę, gdy pierwszy samolot będzie potrzebował przeglądu serwisowego lub naprawy. Władzom w Buenos Aires zależy na jak najszybszym pozyskaniu pierwszej maszyny, która miałaby wejść do regularnej służby w najbliższym sezonie letnim, który na południowej półkuli występuje na przełomie lat 2024-2025. Dlatego zaplanowano aby samolot przyleciał do kraju już we wrześniu. Firma Basler ma już jeden niemal gotowy egzemplarz T-67, który nie został odebrany przez klienta z powodu jego bankructwa. Drugi samolot jest dopiero poddawany pracochłonnej konwersji.
Przebudowa klasycznej Dakoty na BT-67 obejmuje wyposażenie płatowca w nowe silniki turbośmigłowe Pratt & Whitney Canada PT6A-67R, wydłużenie kadłuba, wzmocnienie płatowca, instalację nowoczesnej awioniki oraz dokonanie modyfikacji krawędzi natarcia i końcówek skrzydeł. W taki sposób od 1990 roku poddano już konwerski około 70 zabytkowych maszyn, z których większość pamięta czasy II wojny światowej.