Nagrodą w ogłoszonym w 1923 roku przez włoskie Ministerstwo Wojny konkursie na traktor artyleryjski o całkowitej adhezji, przeznaczony do holowania ciężkich dział polowych po wszelkich terenach była kwota 200 000 lirów. Do współzawodnictwa stanęły wspomniane firmy: Fiat, Breda i Pavesi. Chodziło o to, by koła pojazdu podczas jazdy, szczególnie w trudnym terenie, miały ciągły kontakt z podłożem. Próby ciągników rozpoczęły się 25 czerwca 1924 roku i trwały do 30 lipca, a odbywały się zarówno na terenach równinnych, jak i górskich, położonych na wysokości do 2200 m n.p.m. Traktory pokonały ogółem blisko 2000 km. Najlepiej poradził sobie pojazd Pavesi oznaczony jako P4, osiągając w terenie równinnym prędkość 20 km/h podczas holowania ładunku o masie 12 000 kg, a na pochyłościach rzędu od 6 do 23 procent od 4 do 17 km/h, w zależności od ładunku (12 do 3,5 t).
Układ napędowy zwycięskiego traktora składał się z czterech dużych kół napędowych o średnicy 130 cm. Miały one żelazne obręcze, na których mocowano albo wąskie masywy wzdłuż obwodu, albo szerokie gumowe płyty w poprzek obwodu (w ten sposób średnica zwiększała się do około 150–155 cm). Od innych konstrukcji pojazd ten odróżniało podwozie podzielone na dwie części: przednią i tylną. Przednią tworzyła oś z kołami i dyferencjałem, silnik ze sprzęgłem i skrzynią przekładniową, zbiornik paliwa i siedzenie kierowcy, tylną natomiast oś z kołami i dyferencjałem. Każdy z tych modułów posiadał oddzielną ramę i wał kardanowy, połączone zaś były ruchomym przegubem wałów kardanowych. Konstrukcja taka sprawiała, że obie części podwozia, i oczywiście osie, mogły zajmować w stosunku do siebie dowolne położenie i odchylać się jednocześnie w płaszczyźnie pionowej i poziomej, bez obawy zniekształcenia części podwozia lub utrudnienia napędu. Zwracając natomiast kierownicą część przednią podwozia w jedną stronę, tylna obracała się w kierunku przeciwnym.
Istniały dwie wersje traktora – typ ciężki i lekki, ale prócz nich przewidywano również inne modele pojazdów wykorzystujące takie same podwozie: samochód ciężarowy oraz osobowy wywiadowczy. Według reklamy Pavesi, ten ostatni mógł doskonale poruszać się na każdym terenie, a ponadto pełnić służbę wywiadowczą, jak również zdążać na tym samym terenie za traktorami, ciężarówkami ewentualnie też pełnić służbę obok wozów bojowych. Samochód ten ewentualnie mógłby posiadać lekkie opancerzenie.