• Poniedziałek, 29 kwietnia 2024
X

Stacja lotnicza US Coast Guard Cape Cod

Stacja Lotnicza Cape Cod (Air Station Cape Cod, ASCC) jest częścią 1. Dystryktu Straży Przybrzeżnej Stanów Zjednoczonych, jednego z sześciu dystryktów Obszaru Atlantyckiego USCG. 1. Dystrykt z siedzibą w Bostonie jest odpowiedzialny za działania Straży Przybrzeżnej w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, od granicy z Kanadą do północnej części stanu New Jersey. Jego obszar odpowiedzialności sięga aż do jeziora Champlain w stanie Nowy Jork i obejmuje 2000 mil wybrzeża w części Stanów Zjednoczonych słynącej z zimowej pogody. W Cape Cod służy około 200 osób dysponujących flotą trzech śmigłowców Sikorsky MH-60T Jayhawk i trzech samolotów Airbus HC-144A Ocean Sentry. Misją ASCC jest „ochrona życia, mienia i środowiska morskiego w służbie społeczeństwu i krajowi”, a jej główne zadania obejmują poszukiwanie i ratownictwo (SAR), utrzymywanie pomocy nawigacyjnych, ochronę żywych zasobów morskich i bezpieczeństwo wewnętrzne.

Historia stacji Cape Cod sięga 1925 roku, co czyni ją najstarszą nieprzerwanie działającą jednostką lotniczą US Coast Guard (USCG). W tym samym roku powstała stacja lotnicza na Ten Pound Island w pobliżu Gloucester. W 1935 roku jej zasoby lotnicze zostały przeniesione do Salem, a w końcu jednostka znalazła dom w Cape Cod. Stacja została oddana do użytku w sierpniu 1970 roku jako część Bazy Sił Powietrznych Otis, która do 2008 roku była domem dla różnych jednostek US Air Force i Air National Guard. Kiedy ostatnie F-15C należące do Massachusetts ANG opuściły Otis, USCG stało się jedynym operatorem samolotów i śmigłowców na stałe tam stacjonujących i przejęło kontrolę nad infrastrukturą lotniczą. W 2013 roku baza, w której stacjonują też inne agencje i organizacje rządowe, została przemianowana na Joint Base Cape Cod.

Śmigłowce MH-60J Jayhawk

Śmigłowiec Sikorsky MH-60J Jayhawk wszedł do służby w USCG w 1990 roku. Początkowo zamówiono ich 42, aby zastąpić starzejące się Sikorsky HH-3F Pelican, które służyły w Straży Przybrzeżnej przez ponad 20 lat. Jayhawk to śmigłowiec ratowniczy średniego zasięgu, oparty na UH-60 Blackhawk, ale zoptymalizowany pod kątem SAR, jednej z najstarszych misji Straży Przybrzeżnej. Rola ta obejmuje również minimalizowanie ryzyka utraty życia lub odniesienia obrażeń, udzielanie pomocy osobom w niebezpieczeństwie i zapobieganie powstawaniu szkód materialnych.

Autor rozmawiał z kmdr. Brianem Kudrle, który ma wylatanych ponad 4400 godzin na MH-60, i zapytał go o śmigłowiec i jego przydatność do zadań SAR: „Śmigłowiec jest wyjątkowy i naprawdę dobrze pasuje do całego zestawu misji Straży Przybrzeżnej! Dzięki efektywnemu zasięgowi 270 mil morskich i 6-godzinnemu zapasowi paliwa możemy prowadzić misje ratunkowe z dala od bazy, a wspomniana długotrwałość lotu pozwala na długi czas przebywania na miejscu zdarzenia lub na długie prowadzenie poszukiwań. Jest to szczególnie istotne w naszym obszarze odpowiedzialności, który jest jednym z największych w USA.”

MH-60 może wylądować na pokładzie dwóch typów kutrów patrolowych Straży Przybrzeżnej i – jak wyjaśnia kmdr Kudrle – może być również tankowany z odpowiednio wyposażonych jednostek pływających: „Jeśli nie jesteśmy w stanie wylądować na okręcie, mamy możliwość zatankowania w locie poprzez procedurę tankowania śmigłowca w zawisie (HIFR), podciągając wąż do tankowania do unoszącego się śmigłowca.”

Wody Nowej Anglii są oznakowane przez szereg pomocy nawigacyjnych (NAVAID), stanowiących część amerykańskiego systemu nawigacyjnego. Utrzymanie tej sieci jest kolejnym zadaniem USCG, do której używane są Jayhawki. NAVAID mogą mieć różną postać, od latarni morskich, latarni nawigacyjnych, po syreny przeciwmgielne i boje, z których wszystkie wymagają regularnej konserwacji i napraw. Kmdr Kudrle kontynuuje: „Istnieją tysiące znaków pomocy nawigacyjnych w rejonie naszego obszaru odpowiedzialności. Jeśli na oceanie znajduje się skała, jest na niej światło lub latarnia morska. Zapewniamy wsparcie logistyczne zespołom serwisowym ATON [Aids to Navigation] Straży Przybrzeżnej i przewozimy ich personel, narzędzia oraz sprzęt do miejsc trudno dostępnych dla łodzi.”

Reklama

Najnowsze czasopisma

Zobacz wszystkie
X
Facebook
Twitter
X

Dołącz do nas

X