Pod koniec grudnia 2023 roku za pośrednictwem Generalnej Dyrekcji Uzbrojenia została zawarta umowa pomiędzy firmą Airbus Helicopters a francuskim Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Terytoriów Zamorskich, która dotyczy zakupu 42 nowych śmigłowców H145 na potrzeby dwóch służb mundurowych.
Dla pełniącej zadania policyjne Żandarmerii Narodowej (Gendarmerie Nationale) przewidziano zakup sześciu śmigłowców, które zostaną dostarczone w latach 2025–2028. Będą one przeznaczonych najpierw dla sekcji lotniczych żandarmerii w Amiens ( Hauts-de-France) i Chamonix (Alpy), a następnie w Cayenne (Gujana). Sześć H145 zainicjuje modernizację lotnictwa Gendarmerie Nationale, składającego się obecnie z mieszanki maszyn AS350 Ecureuil, EC135 i EC145. Zamówione dla francuskich policjantów wiropłaty otrzymają zestaw specjalistycznego wyposażenia, na które składają się: elektrooptyczny system obserwacyjny, wysięgnik linowy do desantu operatorów jednostki antyterrorystycznej GIGN (Groupe d’intervention de la Gendarmerie nationale), zestaw opancerzenia, a także nowy komputer misji, który umożliwi lepszą komunikację i interoperacyjność z pozostałymi siłami bezpieczeństwa publicznego. Docelowo maszyny zostaną wyposażone we wciągarki, które umożliwią realizację misji ratowniczych, zarówno w środowisku wysokogórskim, jak i morskim.
Pozostałe 36 H145 przypadnie Grupie Śmigłowcowej Obrony Cywilnej (le groupement d’hélicoptères de la Sécurité Civile), która realizuje misje z zakresu ratownictwa medycznego, wysokogórskiego i reagowania kryzysowego na katastrofy naturalne. Nowe śmigłowce zastąpią 33 maszyny EC145, które są obecnie eksploatowane od 19 lat w ratownictwie i transporcie medycznym na terenie Francji i jej posiadłościach zamorskich. Harmonogram dostaw przewiduje przekazanie pierwszych trzech maszyn w 2024 r., ośmiu w 2025 r., również ośmiu w 2026 r., sześciu w 2027 r. i trzech ostatnich w 2029 r. Łącznie z czterema już posiadanymi śmigłowcami H145, nabytymi w latach 2020-2021, lotnictwo Obrony Cywilnej będzie zatem dysponować 40 nowoczesnymi H145.
Wyposażony w technologie lotnicze nowej generacji H145 oferuje w stosunku do poprzednika przede wszystkim silniki o wyższej mocy, co pozwala na przewóz większej liczby personelu lub sprzętu. Z kolei pięciołopatowy wirnik nośny i wirnik ogonowy typu fenestron dodatkowo poprawiają efektywność układu nośnego, zapewniając większą obwiednię parametrów lotu. Ponadto cyfrowy system zarządzania napędem i czteroosiowy autopilot poprawiają bezpieczeństwo lotu nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach, a szczególnie w przypadku porywistego bocznego wiatru, który często występuje w górach na dużych wysokościach. Całe to nowoczesne wyposażenie w połączeniu z technologią glass-cockpit pozwoli załodze lepiej skoncentrować się na wykonywanej misji.
Zamówione na potrzeby Sécurité Civile śmigłowce H145 będą mogły też przenosić na podkadłubowym haku zewnętrzny zbiornik z wodą o pojemność prawie 1000 litrów. Ta zdolność umożliwi niemal natychmiastową reakcję lotnictwa Obrony Cywilnej na pojawiające się pożary lasów, w oczekiwaniu na interwencję floty samolotów gaśniczych, będących pod kontrolą Generalnej Dyrekcji Bezpieczeństwa Cywilnego i Zarządzania Kryzysowego (DGSCGC).