19 lutego niemiecka firma Diehl Defence oraz Korea Aerospace Industries (KAI) ogłosiły podpisanie protokołu ustaleń, w którym uzgodniono zintensyfikowanie wysiłków w zakresie integracji pocisków IRIS-T na samolotach FA-50 i KF-21.
Zasadniczym celem umowy jest wspólna integracja kierowanego pocisku powietrze-powietrze krótkiego zasięgu IRIS-T z samolotami FA-50/T-50 i KF-21 Block II. Ponadto protokół ustaleń obejmuje współpracę w zakresie działań marketingowych dotyczących promowania na rykach światowych samolotów KAI uzbrojonych w rakiety produkowane przez Diehl Defence. Ponadto obie firmy uzgodniły zbadanie możliwość modyfikacji lub dalszego rozwoju systemów rakietowych Diehl Defence na potrzeby południowokoreańskich programów lotniczych.
Diehl Defence i KAI współpracują już od wielu lat, łącząc doświadczenie i możliwości Diehl Defence w dziedzinie rozwoju, produkcji i integracji systemów rakietowych z doświadczeniem koncernu KAI w zakresie prowadzenia programów samolotów wojskowych i zarządzania nimi. Współpraca rozpoczęła się w 2017 roku wraz z rozpoczęciem integracji pocisku IRIS-T z myśliwcem KF-21 Block I. Nowe porozumienie dotyczy integracji na samolocie przyszłej wersji Block II. W przypadku lekkiego samolotu bojowego FA-50 tego rodzaju prace nie były jeszcze prowadzone.
Obecnie produkowane samoloty FA-50 Block 10 mogą przenosić starsze wersje rakiet powietrze-powietrze AIM-9M/L Sidewinder. Przyszła wersja Block 20 ma być zintegrowana z nowszym AIM-9X. Tymczasem średnica, długość, masa i położenie środka ciężkości IRIS-T zostały celowo dobrane tak, aby były zbliżone do analogicznych parametrów powszechnie używanego w krajach zachodnich Sidewindera. Interfejs wyrzutni również został zaprojektowany tak, aby pasował zarówno do analogowego interfejsu Sidewindera, jak i cyfrowych interfejsów nowoczesnych myśliwców. Wszytko to powoduje, że niemiecki pocisk jest niezwykle łatwy do integracji z maszynami, które wcześniej uzbrajano różne odmiany AIM-9.