

Jak poinformowała 15 grudnia firma Czechoslovak Group (CSG), spółka Huta Stalowa Wola S.A. – wchodząca w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej – rozpoczęła działania zmierzające do wyprodukowania pierwszej partii wielozadaniowych pojazdów taktycznych Heron 6×6. Huta Stalowa Wola złożyła bowiem zamówienie na dostawę trzyosiowych podwozi przez Tatra Defence Vehicle (TDV), spółki zależnej CSG, które zostaną wykorzystane do wyprodukowania pierwszej partii tych pojazdów.
Heron 6×6 to pojazd o masie własnej 21,5 tony i ładowności do 10 ton. Zastosowano opancerzony kadłub oraz niezależne zawieszenie stanowiące rozwiązanie charakterystyczne dla pojazdów marki TDV. Pojazd jest napędzany silnikiem Caterpillar chłodzonym cieczą z automatyczną skrzynią biegów Allison. Zabudowa wyposażenia w Heronach również będzie realizowana przez sanocki oddział Huty Stalowa Wola. Pojazd ma być przeznaczony pod zabudowę wozów dowodzenia dla artylerii, ale nie tylko – również dla pododdziałów zmechanizowanych (zmotoryzowanych) jako wóz dowódczy szczebla batalionu.
Zamówienia na Herony to sześć wozów dowódczo-sztabowych dla dywizjonów wyrzutni rakiet Langusta i 24 wozy dowódczo-sztabowe dla dywizjonów wyrzutni rakiet Homar-K. Zaplanowano również pozyskanie ośmiu Heronów w wersji rozpoznawczej dla bateryjnych modułów ogniowych niszczycieli czołgów Ottokar-Brzoza w ramach umowy ramowej na te systemy. Wobec nie zawarcia do końca 2025 roku umowy wykonawczej przyszłość tego ostatniego projektu jest obecnie niepewna.
















