

17 marca w Dublinie w Irlandii w wieku 105 lat zmarł John „Paddy” Hemingway, który był uznawany za ostatniego żyjącego pilota biorącego udział w Bitwie o Anglię.
John Hemingway był urodzonym w Dublinie Irlandczykiem. Został przyjęty do służby w Royal Air Force 7 marca 1938 r. Rozpoczął szkolenie lotnicze w Brough w hrabstwie Yorkshire, gdzie 7 marca 1939 r., w wieku 19 lat, otrzymał odznakę pilota. Po wybuchu II wojny światowej przydzielono go do 85. Dywizjonu RAF, który na początku 1940 roku w ramach Brytyjskich Sił Ekspedycyjnych został wysłany do Francji. Latając obronie tego kraju na myśliwcu Hawker Hurricane 10 maja Paddy zgłosił swój pierwszy sukces – zestrzelenie niemieckiego bombowca Heinkel He 111. Następnego dnia zestrzelił bombowiec Dornier Do 17, ale zmuszony był wylądować awaryjnie w pobliżu Maastricht na skutek odniesionych uszkodzeń swojego myśliwca. 15 maja armia brytyjska zabrała go do Lille-Seclin, a dwa dni później wrócił do Anglii.

Piloci z 85. Dywizjonu biegną do samolotów podczas alarmu. Drugi od prawej John „Paddy” Hemingway, który zawsze latał w charakterystycznej koszuli.
W kraju Hemingway początkowo służył w 253. Dywizjonie RAF, po czym 15 czerwca 1940 r. powrócił do swojego 85. Dywizjonu. W szeregach tej jednostki walczył w Bitwie o Anglię, toczonej od lipca do października 1940 r. 18 sierpnia nad ujściem Tamizy jego samolot został uszkodzony w walce przez strzelca Junkersa Ju 88, a on sam zmuszony był wyskoczyć ze spadochronem. 26 sierpnia nad Eastchurch został ponownie zestrzelony, lecz tym razem podczas walki z bombowcem Dornier Do 215. Pięć dni później sam uszkodził niemiecki myśliwiec Messerschmitt Bf 109. 22 września wykonał przymusowe lądowanie z powodu złej pogody w pobliżu Church Fenton.
13 maja 1941 roku, lecąc w myśliwcu nocnym A-20 Havoc, Paddy musiał wyskoczyć na wysokości 200 m z powodu awarii przyrządów podczas lotu przy złej pogodzie. Z kolei 1 lipca, w uznaniu zasług, Paddy otrzymał medal Distinguished Flying Cross. Jego podróż do Londynu, aby odebrać odznaczenie z rąk króla, rozpoczęła się niefortunnie od wydostania się z wraku samolotu Blenheim, do którego wsiadł jako pasażer, lecz maszyna rozbiła się podczas startu.
7 lipca 1941 roku Paddy rozpoczął służbę w 1452. dywizjonie RAF w West Malling. Od kwietnia do grudnia 1945 dowodził 43. Dywizjonem RAF. Jednostka ta walczyła we Włoszech, gdzie 23 kwietnia Hemingway został zestrzelony po raz czwarty. W pobliżu Rawenny jego myśliwiec Spitfire Mk IX został wielokrotnie trafiony z ziemi niemieckim ogniem przeciwlotniczym. Pilot wyskoczył ze spadochronem nad terytorium wroga, ale udało mu się nawiązać kontakt z włoskimi partyzantami, którzy pomogli mu wrócić do jego dywizjonu.
Po zakończeniu II wojny światowej Hemingway został wysłany na Bliski Wschód. Później pełnił funkcję dowódcy bazy RAF Leconfield, następnie był oficerem sztabowym NATO we Francji, aby pod koniec kariery objąć stanowisko w Ministerstwie Lotnictwa. Przeszedł na emeryturę 12 września 1969 r. w stopniu pułkownika. Ożenił się i miał troje dzieci.
John „Paddy” Hemingway nigdy nie postrzegał swojej roli w obronie Wielkiej Brytanii jako czegoś wielkiego. Po prostu uważał, że dobrze wykonywał swoją pracę, do której został wyszkolony.