

13 października koncerny Boeing i Leonardo ogłosiły, że połączyły siły, aby wspólnie ubiegać się o kontrakt amerykańskiej armii na prowadzenie programu Flight School Next w modelu COCO (contractor-owned, contractor-operated). Chodzi o formułę, w której szkolenie wojskowe realizowane jest na sprzęcie należącym do cywilnego wykonawcy i przez niego obsługiwanym.
Partnerstwo ma korzystać z bogatego doświadczenia Boeinga w zakresie szkolenia śmigłowcowego pilotów armii USA z wykorzystaniem śmigłowców bojowych AH-64 Apache. Z kolei włoski Leonardo chce dostarczyć US Army swój świetnie sprawujący się w roli platformy szkoleniowej lekki śmigłowiec AW119T, który jest już stosowany w procesie nauczania pilotów US Navy oraz lotnictwa wojskowego Izraela.

W US Navy, US Marine Corps oraz US Coast Guard wysłużone śmigłowce szkolne rodziny TH-57 Sea Ranger, zostały zastąpione przez nowe TH-73A Thrasher, czyli zamerykanizowaną odmianę Leonardo AW119.
Boeing wnosi do projektu wieloletnie doświadczenie w świadczeniu usług szkoleniowych i wsparcia systemów misji Apache na całym świecie, w tym w symulacjach live-virtual-constructive, treningach procedur kokpitowych i programach dla instruktorów. Z kolei AW119T to jednosilnikowy śmigłowiec szkoleniowy, którego nalot światowej floty przekroczył 100 tys. godzin spędzonych w powietrzu. Leonardo utrzymuje flotę 130 takich maszyn używanych przez US Navy w pobliżu Fort Rucker w Alabamie, co pozwala na szybkie wsparcie logistyczne i wysoką gotowość operacyjną.
Oferta Boeinga i Leonardo ma zwiększyć liczbę godzin szkoleniowych, poprawić poziom wyszkolenia pilotów oraz zapewnić długofalową efektywność programu nauczani. Zakłada wykorzystanie sprawdzonych śmigłowców AW119T, zapewnienie pełnego pakietu szkoleniowego (sprzęt, części, instruktorzy, symulatory, program nauczania), nowoczesnych metod dydaktycznych z wykorzystaniem symulacji i narzędzi chmurowych, a także zastosowanie usprawnionych rozwiązań z zakresu logistyki i serwisowania maszyn. Pozwoli to zminimalizować wpływ niesprzyjającej pogody na płynność procesu nauczania oraz maksymalnie wykorzystać dostępność śmigłowców do wykonywania lotów. Całość wsparta będzie istniejącą infrastrukturą serwisową i potencjałem produkcyjnym firmy Leonardo.