10 lipca izraelski Elbit Systems ogłosił, że otrzymał kontrakt o wartości około 114 milionów USD od kraju z obszaru Azji i Pacyfiku na dostawę dwóch samolotów patrolowych dalekiego zasięgu wyposażonych w zaawansowane systemy rozpoznawcze. Kontrakt będzie realizowany przez okres pięciu lat.
Jako platformy do modyfikacji posłużą dwa turbośmigłowe samoloty pasażerskie ATR 72-600. Elbit Systems zainstaluje w nich pakiet urządzeń zadaniowych obejmujący: system zarządzania misją, głowicę elektrooptyczną, radar, wyposażenie SIGINT do zbierania i analizy sygnałów elektronicznych, urządzenia łączności i inne.
Najprawdopodobniej tajemniczym klientem są Filipiny, które od 2020 roku prowadzą program Long Range Patrol Aircraft (LRPA), dotyczący zakupu dwóch samolotów patrolowo-rozpoznawczych. Maszyny mają trafić na wyposażenie 300. Air Intelligence and Security Wing należącego do sił powietrznych. Wcześniej filipińskie lotnictwo rozważało samoloty patrolowe na bazie CN-235, Airbusa C295 a nawet Bombardiera Q-400.
Choć w początkowych wymaganiach Filipin znajdowało się również wyposażenie do wykrywania i zwalczania okrętów podwodnych to wydaje się, że z przyczyn budżetowych i operacyjnych w przypadku samolotów LRPA z takiego rozwiązania zrezygnowano. Filipińska Marynarka Wojenna obecnie preferuje pozyskanie własnych wyspecjalizowanych samolotów do zwalczania okrętów podwodnych, które byłyby w jej wyłącznej dyspozycji i odpowiadałyby jej potrzebom.