4 listopada Airbus ogłosił podpisanie kontraktu ze SkyAlyne, spółką joint venture kanadyjskich firm CAE i KF Aerospace, na dostarczenie Królewskim Kanadyjskim Siłom Powietrznym (RCAF) 19 śmigłowców szkolnych Airbus H135.
W maju 2024 roku obie kanadyjskie firmy otrzymały od kanadyjskiego rządu kontrakt opiewający na 11,2 mld CAD (8,2 miliarda USD), według którego powinny one zapewnić RCAF dostawę i utrzymanie systemów szkolenia lotniczego kilku różnych klas przez okres 25 lat. Umowa dotyczyła nie tylko wiropłatów, lecz również samolotów Pilatus PC-21, Beechcraft King Air 260, De Havilland Dash8-400 i Grob G120TP.
Aktualnie zawarte porozumienie z Airbusem obejmuje zakup lekkich śmigłowców H135 oraz pakietu wsparcia i usług, a także wsparcie dla utworzenia naziemnego systemu szkoleniowego oraz doradztwo techniczne w zakresie dopuszczenia do służby maszyn, które zostaną zmodyfikowane zgodnie z oczekiwaniami kanadyjskiego wojska.
Śmigłowce będą zmontowane w zakładach Airbus Helicopters w Fort Erie w prowincji Ontario. Przed dostawą maszyny zostaną dostosowane do wymagań zamawiającego, poprzez wyposażenie w lokalnie produkowane elementy awioniki i systemów łączności. Dostawy mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2026 roku.
Umowa stanowi część kanadyjskiego programu Future Aircrew Training (FAcT) i będzie to pierwszy przypadek, gdy śmigłowce marki Airbusa będą służyć w kanadyjskich siłach zbrojnych. Kanada dołączy tym samym do sił zbrojnych 12 innych państw, które już wykorzystują H135 do szkolenia przyszłych lotników.
RCAF obecnie korzysta z kilku typów statków powietrznych wyprodukowanych przez europejski koncern. Są to transportowe samoloty A310 MRTT, A330 MRTT i C295.