

2 kwietnia 1985 roku został oblatany morski śmigłowiec do zwalczania okrętów podwodnych Kaman SH-2G Super Seasprite.
Prototypowa maszyna powstała w wyniku kompleksowej przebudowy SH-2F Seasprite, który otrzymał wzmocniony kadłub, na którym zamontowano potężniejsze silniki General Electric T700. Ponadto w SH-2G zabudowano w nowe systemy awionicze i wyposażenie zadaniowe, dzięki czemu uzyskano maszynę o znacznie większych zdolnościach operacyjnych.
Polska Marynarka Wojenna pozyskała cztery śmigłowce Super Seasprite, jako wyposażenie pokładowe dwóch fregat typu Oliver Hazard Perry otrzymanych z USA. Były to maszyny używane, mające za sobą blisko 10 lat eksploatacji w szeregach US Navy. Śmigłowce dostarczono do naszego kraju w latach 2002-2003. Polskie SH-2G zmodyfikowano, aby mogły przenosić jedną torpedę MU90 Impact i montowany w drzwiach karabin maszynowy PK kal 7,62 mm.
Ponieważ okres służby polskich Super Seasprite dobiega już końca w grudniu 2019 roku rozpoczęto w MON prace analityczne nad pozyskaniem od czterech do ośmiu wielozadaniowych morskich śmigłowców pokładowych dla Marynarki Wojennej w ramach programu Kondor. Jak dotąd wysiłki te nie przyniosły rezultatów w postaci zakupu nowych maszyn.